I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 28 augusti 2011

Sista skörden!


Blandad kompott!
Så var det dags för sista skörden i landen. Det fanns inte så mycket kvar men det blev morötter till söndagsmiddagen och lite annat smått och gott. En bukett av de soliga ringblommorna blev det också. Som alltid när sommarens sista dagar infinner sig så drabbas jag av en underlig melankoli. Den bara är där och trots att jag nu faktiskt längtar lite efter att kura höst så smyger den på mig. Fast de vackra ringblommorna är som ett botemedel och med dem på middagsbordet så lättar tyngden lite ändå.

Kanske sommarens sista bukett!

Egen vitlök, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar