I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 17 augusti 2011

Jag har en plan!


Ja, det är väl att ta i i underkant, att jag har EN plan. Det är arbetsplan, likabehandlingsplan, skolplan, läroplan och plan-ering. I september ska jag flyga flygplan om det nu kan räknas in. Att ha en plan kan nog vara bra men att genomföra den borde vara bättre. Planera eller plantera är ju i sig en process men visst är det resultatet vi vill skörda. I och för sig vill jag inte ha mina planer på hyllan utan gärna nära tex under armen, som någon klok sa. Vet inte om alla dessa planer ryms på min hårddisk och kanske krävs det en fotbollsplans yta för att rymma allt detta. Men där finns ju även ett mål (ibland två) och det är ju dit vi vill nå.

2 kommentarer:

  1. Du är klurig du :-)

    SvaraRadera
  2. Plans are nothing; planning is everything.
    Planer är inget; planering är allt.
    -Dwight D. Eisenhower

    SvaraRadera