I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 21 augusti 2011

Utanför 50-skylten!


Den här sommaren kan jag inte skylta med att jag har varit utanför kommunens gränser särskilt ofta. Tanken har ju varit att spara sig till den stundande Londonresan. Denna vecka har jag dock sprängt målsnöret vid flera tillfällen och hör och häpna: gjort ett livsnjutande fynd. Jag har upptäckt Fresh Food & Coffee. Maten där är helt oemotståndligt god. Fräscht är verkligen bara förnamnet och food är det som sagt. Kaffet har jag inte provat men misstänker att även det kan vara starkt beroendeframkallande. Tre dagar av senaste veckans sju har jag avnjutit deras helt underbara sallader i tre olika sällskap. Det är ju så, att man ibland påverkas av att tro att det är sällskapet det beror på att maten smakar som den gör. I och för sig har det varit i det bästa sällskap man kan tänka sig, härliga kollegor och en ljuvlig dotter, men maten är så delikat. Lyd ett gott råd, ta en sväng till torget i Kumla och frossa i en härligt, fräsch sallad med valfritt innehåll. Låt er väl smaka och njut!




P.S. Trodde aldrig att jag skulle göra reklam för Kumla. D.S.

1 kommentar:

  1. Det är klart att du ska göra reklam för Kumla,
    Kumla är ju bäst, det vet du ju ;0))

    SvaraRadera