I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 19 juli 2011

Spelar ingen roll!


Undrar om det är någon som minns de små killarna i The Pinks från Degerfors eller Karlskoga. På 80-talet var de otroligt populära med låtar som "Det spelar ingen roll..." och "Helena och jag". På den tiden jobbade jag på dagis och alla barn nynnade på deras musik. Så var det en av våra treåringar som satt i hallen och sjöng på just den låten: "Det spelar ingen roll, det spelar ingen roll..." men det var som om skivan hakade sig där. Han kom inte på mer av texten så han upprepade dessa rader gång på gång. Vår städerska kom förbi och hörde hans "Det spelar ingen roll..." och intresserat undrade hon: "Vad är det som inte spelar någon roll?" Storögt tittar han upp och plötsligt släpper hacket i skivan och han minns fortsättningen av texten: "Hur du ser ut...!", utbrister han med eftertryck. Vår städerska såg väldigt förvånad ut och vi andra fick oss ett gott skratt. Jag undrar om han minns, treåringen som nu är en vuxen man.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar