I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 30 juli 2011

Minnen från förr!

"Mamma min tröja sticks!" -Nej den sticks inte! "Jo, min tröja sticks." -Nejdå den sticks inte! "Jo den sticks visst!" -Nej, larva dig inget nu! Kommer ni ihåg? Lovade ni också er själva att aldrig, aldrig någonsin tvinga era barn att ha tröjor som stacks? Höll ni löftet? Jag tror att om man frågar mina barn så höll jag det inte, fast att jag tror det. -Drick detta nu, det är bra mot förkylning! "Jag vill inte, det är äckligt!" -Nejdå, det är inte äckligt! Drick nu! "Jag tycker inte om, det smakar pyton. - Inget larv, drick nu! Det var den där otäcka "Blutsaften", flaskan med blommor på, med innehållet som smakade vidrigt. Det har jag aldrig tvingat i mina barn. Eller? "Jag har växtvärk!" -Har du? "Mmm, jag behöver en "Barnalbyl" med mjölk." -Är det säkert? "Mmm!" De hade hallonsmak och var jättegoda tillsammans med ett glas mjölk. Hostmedicinen var också söt och god annars var allt nyttigt äckligt. Undrar om mina barn har samma minnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar