I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 9 juli 2011

En fluga gör ingen sommar!


Så var vi då mitt i denna efterlängtade sommar. Solen, värmen, myggorna, regnet och allt det andra vi saknar när vintern blåser kall.
Denna sommar har jag gjort en ny upptäckt: JAG HATAR FLUGOR! De bits inte, bränns inte, sticks inte och är väl egentligen helt harmlösa förutom att de är så ÄCKLIGA. Det är löjligt hur något så litet kryp kan väcka så starka känslor i mig. Jag har blivit helt paranoid. Ett glas som har stått framme för länge går inte att dricka ur, en tallrik som blivit berörd av en flugas snuskiga fötter går inte att äta på och allt som ställs fram som ska ätas måste täckas. De gör mig till en skoningslös mördare, jag rullar tidningar till livsfarliga (för flugorna) vapen och slår fullständigt hänsynslöst ihjäl dem. Jag räknar offren och njuter av mängden. Ute surrar de ivrigt runt min svettiga kropp när jag så tappert klipper gräset eller trimmar och de fattar verkligen inte vilken fara de utsätter sig själva för. Jag konstaterar att lika äckliga och snuskiga som de är, lika otroligt korkade är de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar