I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 27 juli 2011

Fisens mosse!

Älg på "Fisens mosse"!
Nu är du allt på "Fisens mosse"! Var befinner jag mig då? Finns den? Kan jag hitta den om jag söker på Eniro.se eller hitta.se? Om jag vill ha en vägbeskrivning dit vart vänder jag mig då? Visst är det kul med alla dessa uttryck som vi dagligen slänger oss med men som vi sällan tar oss tid med att analysera. När jag var liten så sa min mormor: "Långt bort i Avdala!". Detta "Avdala" trodde jag bara var nå't påhittat uttryck precis som "Fisens mosse" men döm om min förvåning när jag en dag, som vuxen, kom och åkte och fick se vägskylten "Avdala". Detta fanns alltså i verkligheten men jag är tveksam till att jag någonsin får se skylten med "Fisens mosse". För övrigt så befinner man sig nog på "Pottkanten" om man är på "Fisens mosse" eller i alla fall i närheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar