I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 18 juli 2011

Kärt återbesök!

Det finns människor som man träffar ytterst få gånger, ibland inte ens en gång per år, men ändå är de en nära. I kväll har jag varit hos mina svärföräldrar och träffat just en så'n människa. Vi är inte släkt, kanske kan man säga att vi är släkt med släkten, men det är knappt. Geografiskt är det väldigt långt mellan våra hem. Trots detta kan jag känna närhet, även om jag önskar att det var närmare. Närmare till att titta in på en kopp kaffe, närmare att ta en promenad och få ta del av varandras liv och familjer genom samtal. Bara vetskapen om att denna människa finns och existerar ger en innerlig känsla. Det är en fantastiskt ödmjuk och varm människa, som jag är tacksam över att få uppleva och att han är en del av mitt liv, även om det är i periferin.

"Gruvgubben"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar