I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 13 juli 2011

Skåptomt!

Nu är det dags att fylla på i skåpen. Massor av sån't där som måste finnas för att det ska vara lätt att bestämma vad det ska bli till middag - saknas. Svårt att sätta finger'n på och väldigt svårt att få till en inköpslista. Det handlar alltså om att börja från början i butiken, ha tålamod och låta utbudet inspirera.
- Jag kan handla, säger maken. Icke sa nicke, tänker jag. Då blir det bara inspiration och suget som styr. Vilket nästan alltid betyder udda saker som Jägarfalukorv, tex eller chiliost. -Nej, säger jag så vänligt jag kan. Jag måste handla för jag vet nog bättre vad som fattas, det är ju trots allt jag som ansvarar för matlagning så här i sommarlovstider. (Kanske annars också förresten.) Så nu måste jag leva upp till mitt skåpfyllarlöfte måtte det lyckas denna gång också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar