I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 31 juli 2011

I dag har jag räddat ett liv!

Jaha, då fick man agera livräddare i poolen. Det är minsann inte varje dag som man får göra en dylik insats. Egentligen hade jag bara tänkt mig ett svalkande dopp efter en stunds läsning i baden-baden. Döm om min förvåning när jag möts av någon som kämpar för sitt liv i vår pool. Jag trodde nästan att det var försent men kvicktänkt som man är ibland så var jag raskt framme och sträckte ut en hjälpande hand. Det tog en ganska lång stund innan jag kunde upptäcka någon livsgnista och ett tag verkade det som den tagit stor skada av det ofrivilliga badet - lilla Maria Nyckelpiga. Dock slutade det hela som en solskenshistoria och tur var väl det för då torkade vingarna i dess sken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar