I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 14 juli 2011

Gun-Britt 80 år!

Vår grannfru fyller idag den aktningsvärda åldern av 80 år. Hon är inte som vilken annan 80-åring som helst utan hon är en på miljarden. I henne finns det både ös och klös. Jag skulle kunna berätta hårresande episoder om henne som det är knappt jag tror på själv. Som när hon kom ut till bilen en morgon (hon är tidningsbud, obs är) och fick syn på en tjuv som tänkte stjäla hennes släpkärra. Tjuven tar till flykten med sin bil och själv tar hon en stor sten, slänger in den i bilen och drar efter i högsta fart. -Vad skulle du göra med stenen? frågade jag. -Ja, de hade i alla fall fått en bula på bilen om jag hunnit ikapp dem! Ja, det är så'n hon är, grannfrun. Hon är tuff och kaxig, en riktigt äkta krutgumma men snäll och omtänksam. Jag hoppas att hon blir firad efter förtjänst, alltså tills solen går upp. Stort GRATTIS önskar vi i huset bredvid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar