I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 29 januari 2014

Otroligt roligt oväntat!

Det kom ett mail idag. Ett mail från Webbstjärnan (det är en stiftelse som lyder under .se och anordnar en tävling varje år för lärare och elever i bloggande). Där stod det att vår blogg, Veronies treor hade blivit utvalda som en av de 20 bästa i kategorin klassbloggar årskurs 1-6. Detta är helt magiskt och så ofattbart. Visst kämpar vi på och vill hur mycket som helst med vår blogg men aldrig kunde jag drömma om detta. Våra förutsättningar är näst intill obefintliga vad gäller datorer men vi gör det bästa vi kan utifrån det vi har. Och tydligen räcker det långt. Jag är så stolt över denna nominering men mest stolt är jag över mina elever som faktiskt är de som gör bloggen till det den är. Den är ett utomordentligt redskap i vårt lärande och den får eleverna att överträffa sig själva. Det här är stort och jag undrar om det inte är dags för gl-sskalas! ;)

Följ oss på http://stocksätterskolan1.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar