I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 26 januari 2014

Drömmen blir sann!

Nu har det hänt! Det jag väntat och hoppats på finns inom räckhåll. Snart, snart ska där sitta en tavla i mitt klassrum som kommer att öppna dörren till en helt ny värld. Den kommer att medverka till att mitt arbete och mina elevers lärande kommer att uppnå nya höjder. Med världen inom räckhåll kommer vi tillsammans att upptäcka och uppleva sånt som vi bara drömt om. Allt det som finns därute, till stor del gratis, kan vi använda oss av för att på ett lustfyllt sätt nå de mål vi är på väg mot. Mina elever för att utvecklas och få gå vidare och jag för att man aldrig är för gammal för att lära nytt. Nu ska jag bara planera och förbereda mig inför dagen då den är installerad och klar för att användas - Smartboarden.

Nu kan vi spara det som skrivs och vi slipper allt suddande. Yippie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar