I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 27 januari 2014

Full av beundran!

Tänk vad Majblomme-pengar och en generös och omtänksam medmänniska kan göra skillnad. Först och främst att vara så engagerad att man uppmärksammar de behov som finns. Men att inte stanna därvid utan ta tag i tanken och förvandla den till handling. Med endast tusen kronor förändra vardagen för flera barn genom att se till att de får det de behöver i form av kläder mm. I det stora hela är det en droppe i havet men för dessa barn kan det vara den handling som förändrar deras liv. Allt detta på eget initiativ och på egen fritid. Jag är så full av beundran och glad över att denna människa är en kollega till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar