I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 18 januari 2014

Därute!

På en plats, en bit bort, som lika gärna kunde vara i Långtbortistan, bor en tjej. Inte vilken tjej som helst. Det är tjejen som klev in i mitt liv med en bukett vårblommor och sådde för alltid en plats i mitt hjärta. Vi har en massa upplevelser och minnen som vi delar och jag har förundrats över hur starka våra band är. Det har varit toppar men också djupa dalar men det har fört oss varandra än närmre. Där är en natt jag aldrig glömmer och det var då jag förstod att vi var för evigt knutna till varann - i våra hjärtan. Att sedan få se en vänskap växa fram mellan de käraste tjejer jag har, är en önskan som slog in.
Du är vuxen nu, står på egna ben och har skapat dig ett eget liv. Måhända är det dalar och toppar nu också men det är ju livet. Var du än i världen vänder så finns jag här. Och du finns hos mig, alltid och jag längtar tills nästa gång, när det än blir. Du finaste som fyller 23 och som jag älskar så det gör ont.

1 kommentar:

  1. är så oerhört glad och tacksam att jag har er i mitt liv. Tycker om er så obeskrivligt mycket! <3

    SvaraRadera