I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 21 april 2015

Saknad!

Mitt liv är rikt på många sätt. Jag är omgiven av människor som jag älskar och som älskar mig. Varje dag går jag till ett jobb jag trivs väl med och varje dag går jag hem till ett hem med allt vad det betyder. I mitt liv finns många människor som jag bryr mig om och som jag vill finnas för, om de behöver mig, liksom de finns för mig. Många människor har kommit och gått i mitt liv. Möten som till viss del format mig till den jag är. En del av dessa finns inte längre med oss här utan finns bara i mitt hjärta. Andra människor har varit som gästspel, där tid och omständigheter gjort att våra vägar skiljts. Ändå finns många av dem kvar i mitt hjärta. Det finns en sorg och en saknad men också en rikedom i alla dessa möten med människor som inte längre är. Där finns också någon som jag älskar och som jag vill finnas för även om saker och ting förändrats. Jag önskar verkligen att denna någon inser att det finns ett hål i mitt hjärta och att det är hennes plats som aldrig någon annan kan ta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar