I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 10 april 2015

Håll i hatten!

Nu tar det i vill jag lova. Fröken Vår har bestämt att nu är det dags för kung Bore att vika hädan. Med borste i högsta hugg sopar och blåser hon bort vartenda litet spår av den vinter som varit. Samtidigt sprider hon runt vårens alla känslor och får oss alla lite yra i mössan. Idag har hennes iver att blåsa runt allt fått oss att hålla hårt i hatten och försöka hålla kvar fötterna på jorden. Och det är inte så lätt när vårkänslorna yr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar