I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 12 april 2015

En gåva!


I dag kom min mor och far med en vacker gåva till mig. En broderad tavla med ett sagolikt vackert motiv. En älva i ljuva färger broderad med skicklig och säker hand. I tavlans motiv och utförande ligger det både timmar av sömnad och kärlek till hantverket. Gåvan är till mig, sydd av en god vän till mina föräldrar. Denna fina tavla får jag för att jag funnits för mina föräldrar under en jobbig tid med sjukdom. För mig är det självklart att stå vid mina föräldrars sida såsom de alltid står vid min sida närhelst jag behöver. Jag vet inte om jag förtjänar detta men jag bugar ödmjukt inför den fina tanke som kommer med gåvan och jag är oerhört tacksam. Att bli uppskattad på detta vis, av någon som i omtanke om mina älskade föräldrar vill ge en gåva, är väl helt osannolikt fantastiskt. Tack Lena för en vidunderlig gåva och tack mor och far för att ni finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar