I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 26 april 2015

Royal Albert Hall

En av mina stora barndomsdrömmar kommer snart att gå i uppfyllelse. Det är visst aldrig försent att
genomföra sina drömmar. Sedan jag var liten har jag drömt om att få vara publik i det oerhört pampiga och mäktiga Royal Albert Hall. TV sände några föreställningar därifrån när jag var barn men jag minns inte vad det hette. Publiken var utklädd i gamla kläder och framträdandena avlöste varandra. Det var sång, dans. buktaleri och massa annat. Nåja, det vi ska se är något helt annat men det gör inget för jag ska få sitta där, andas den där luften och njuta - av atmosfären och musiken! Dreams are nothing more than wishes... Ibland faller önskningarna in.




http://www.independent.ie/incoming/article30176568.ece/BINARY/AlbertHallPerformers22.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar