I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 22 april 2015

Bollarna i luften!

Nu börjar de där bollarna, som jag försöker hålla i luften, bli en aningen många och svåra att fånga. Emellanåt känns det som om de, inte bara faller utan faller hejdlöst utan att jag ens hinner reagera. Med andra ord - jag missar något viktigt. För det är inte för nöjes skull som jag försöker hålla mina bollar flygande, utan det är faktiskt en väldig massa som helt enkel behöver bli gjorda. Därmed inte sagt att det som ska göras inte är roligt, för det är det. Det är bara lite mycket - om än kul. Idag har jag dock avverkat allt som stod på min lista som gällde just idag och det är bra gjort av mig. Imorgon är det en ny lista och nya bollar. Vi får se hur många som faller då men det är då det. Nu är det "gonatt"!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar