I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 13 april 2015

Nyp mig hårt i armen!

Jag kan inte tro att det är sant men det är det. Det är otroligt, men otroligt roligt. Än en gång har jag tillsammans med min klass nått final i Webbstjärnans tävling. Helt galet! Jag har inte ord som räcker till för den känsla som jag känner. I mitt klassrum har vi gjort en resa i lärande och vår blogg har varit ett hjälpmedel att nå våra mål. Delaktighet och inflytande är ledorden och innehållet är elevernas. Att jag får vara en del i detta är en ynnest och ger en kick värd namnet. Aldrig i min vildaste fantasi kunde jag drömma om detta när jag var med och drog i gång bloggande för flera år sedan på vår skola. Då var det texter skrivna i ordbehandlingsprogram, utlagda på skolans hemsida i pdf-format. Nu är det wordpress-bloggar med alla funktioner man kan önska sig. Vad jag inte visste då var att den hisnande resan bara hade börjat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar