I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 15 april 2014

Tänk att...

Tänk att det finns otäcka saker som kan växa i vår kropp utan att vi vet om det och då heller inte kan göra något åt det. Tänk att dessa saker ibland är elakartade och ibland inte. Tänk att just jag hade den oerhörda turen att det som växte på mig var en godartad otäcking. För otäck var den och växte på fel ställe gjorde den men... Tänk att det finns de som arbetar med att upptäcka sådana saker hos andra och också med att ta bort dem. För nu är den borta! Kanske inte helt men på god väg och tänk att nu kan det bara bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar