I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 16 april 2014

En hel dag!

Om jag kunde så skulle jag ta denna dag, packa in den i det finaste omslagspapper man kan tänka sig. Ett småblommigt, rosigt med milda rosa och gröna toner med ett matchande presentsnöre med massor av krusiduller. Eller ett egenhändigt gjort papper, lite grovt med aningens små nyanser av färgklickar med ett papperssnöre om. Fast det skulle vara fint med riktigt gammalt tidningspapper och ett härligt doftande tjärsnöre om. Hursomhelst så skulle jag omsorgsfullt och kärleksfullt slå in denna dag, sätta fast ett kort i ett fint band med texten ett minne. Sedan skulle jag spara paketet till en dag när jag innerligt behöver unna mig själv något riktigt fint. Då skulle jag ta fram mitt fina paket och högtidligt överlämna det till mig och njuta av denna dag en gång till. Tack min fina Kickunge för delade tankar, känslor och härliga diskussioner. Två själar, två hjärtan, en gemenskap i en soffa - en hel dag. Älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar