I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 10 april 2014

Brunnen...

När jag brinner för något, då brinner min låga envist och ihärdigt. Jag gör allt och lite till för att det ska bli så bra som möjligt, för så många som möjligt. Om det jag brinner för inte gagnar någon nog vill jag inte lysa i onödan. Mitt ljus är ju till för att det ska fylla ett behov och för att underlätta för andra och inte bara för att. Kanske är det dags att sätta lågan under skäppan och låta någon annan brinna eller kanske har behovet för just detta ljus brunnit ut. Jag vill inte brinna ut för något som inte är värt att brinna för. Som eldsjäl kommer jag alltid att hitta något annat att tända glöden med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar