I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 2 december 2011

Vänner!

En riktig vän är den som accepterar mig som den jag är, mina brister, fel och förtjänster. Den finns där i vått och torrt, i med- och motgång och när jag behöver. För riktiga vänners skull kan jag åka ut mitt i natten för att hjälpa eller bara vara med utan några måsten eller tvång. Vi räknar inte antalet gånger eller hur länge sedan vi hörts av. Vi njuter när vi träffas och vet att vi finns för varandra om och när vi behöver. Riktiga vänner vänder sig till mig när de behöver en hjälpande hand och sträcker själva ut sin när jag behöver någon att luta mig mot. Riktiga vänner önskar mig lycka och jag önskar dem det bästa.
Vi kan ha olika åsikter men vi respekterar varandras olikheter och ser dem som tillgång och inte som ett problem. Vi litar på att vi är ärliga mot varandra och säger det vi tycker utan att döma eller dömas. Ett förtroende är i tryggt förvar hos riktiga vänner liksom hos mig. Vi ger och vi tar men vi ställer inga krav. För riktiga vänner finns ingen åldersgräns, de är vänner oavsett ålder, kön, religion eller nationalitet. Riktiga vänner finns där även när det blåser.
Vänner måhända kommer och går men riktiga vänner består! Jag är så glad för mina riktiga vänner, min man, musketörerna, alla nära och kära, mina A:n, kollegorna och, ingen mer värd än någon annan men ändå den allra käraste; Kickungen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar