I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

onsdag 14 december 2011

83 år ung!

Idag fyller min högt älskade Pappa 83 år. Jag vet att det är lite rörigt med en pappa i himlen och en mitt i livet. Men det är så det ser ut för mig. Biologisk eller inte spelar ingen roll, riktig eller motsatsen har heller ingen betydelse. För mig är båda mina pappor i allra högsta grad riktiga, även om jag bara har en av dem kvar i livet.
Hursomhelst så fyller min pappa idag och vi har firat honom med lite eftermiddagsfika. Presenten bestod av lite trisslotter och en korsordstidning, lite hembakta bullar och kakor. Det blev en mysig stund i fars och mors kök, i all enkelhet. Precis så som jag gillar det.

Min nyopererade Pappa är oförskämt pigg för sin ålder och har en varm och go' glimt i sina blå ögon. Han bryr sig alltid om hur man mår och han älskar mina barn lika mycket som de älskar sin Morfar. Och bättre Morfar har mina barn aldrig kunnat önska sig.



Grattis Pappa på din dag - jag älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar