I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 12 december 2011

Överraskningen!


Nu är överraskningen inte överraskande längre! Vi, barna och jag, kunde inte hålla oss ända till nyår. Maken har tagit sin examen och får numera tituleras "Räddningsledare A".  Ja. informellt var han ju redan det, min alltså! En tuff höst med plugga, jobb och övningar i en blandad kompott är äntligen över.  Därför har La Familia bokat en nyårsweekend i Göteborg med hotell och nyårssupé. Det ska också bli en nyårstur i  Göteborgs eget London Eye. Rummet är ett Superiour familjerum med utsikt över Älvsborgsbron och hamninloppet. Självklart ska jag och dottern med. Tanken var att dottern skulle få ta med en kompis, men saker och ting förändras. Det kommer att bli lite shopping i Nordstan, gott att äta, flanerande och frossande i hotellfrukost, som är en av mina favoriter. Kanske blir det någon föreställning eller underhållning av något slag, vad vet man. Göteborg here we come!



1 kommentar: