I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 26 december 2011

Nyår i Göteborg!

Smider lite planer för nyåret i Göteborg. Låter kanske inte så exklusivt men det ska bli såå skönt med ett par nätter på hotell. Utsikt över glittrande vatten och hotellfrukost.

Tre dagar i lugn, ro och mys med stora och lilla
Fredagen ska vi shoppa i Nordstan, på en, förhoppningsvis, oslagbar mellandagsrea. Tjocka plånboken, älskling! Till lunch lutar det åt en pastarestaurang, MUMS! Kvällen ligger öppen som havet och väntar på att avnjutas med en god middag och något mer därtill. På nyårsaftonsmorgonen - fm ska vi ta spårvagnen ut till yttersta hållplatsen för att sedan utforska Göteborgs vinterklädda skärgård, med båt. Picnic-korg och kamera, varma kläder och trevligt sällskap är det som gäller. Nyårssupén intas på vårt hotell och sedan ska vi promenera runt i ett nyårsfirande Göteborg och skåda nyårsfyrverkerier innan det är dags att höja champagneglasen till skål för det nya året - 2012.

Vi inleder det nya året med en jättelik frukostbuffé och sedan tar vi nyårsdagen som den kommer innan vi styr vår kosa hemåt igen. Åh, det är inte utan att jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar