I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 18 december 2011

Första numret ute nu!

Ja nu är det första numret publicerat. (Robert Broberg skulle ha sagt nyss, för enligt honom existerar inte nu. Det har ju redan hänt när man säger nu och därför är det nyss. Rörigt, men intressant.)


Hursomhelst, så är Stocksätterskolans första nummer utlagt på skolans hemsida. Eleverna har gjort ett fantastiskt jobb, ja, lärarna också. Det är fantastiskt att se hur elever som normalt tycker det är jobbigt att skriva och framförallt inte har lust faktiskt tar sig an sina skrivuppgifter med lust och engagemang. Deras pennor och tangenter har flödat och resultaten har varit imponerande. Med insikt om varför man skriver och vad det ska användas till kan eleverna skriva och producera hur många texter som helst. Att veta vem eller vilka mottagarna är och att det faktiskt kommer att användas till något, tror jag är en sporre så god som någon. Det är inte utan att jag känner en viss nervositet och självklart är jag stolt över denna första publicering. Det tog lite tid men nu blev det ett "julnummer" och det är inte fy skam. Varför inte ta en titt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar