I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 11 juli 2014

Som om det vore den sista...

Kort är sommaren och sett ur tidernas era så är livet inte så långt det heller. När man levt lite mer än halva sitt liv vet man hur fort tiden går. I går gick jag barfota på sommarhet asfalt, idag svullnar fötterna av värmen. I en annan tid var sommaren en nyckel till frihet och lata dagar,  idag är sommarledighet detsamma som att ta tag i saker. Oavsett så gäller det att ta vara på tiden, stunden, nuet och livet. Måhända att tiderna förändras men de går inte i repris. Och med all säkerhet vet vi inte hur morgondagen ser ut eller vad den bär med sig. Kanske borde vi leva lite mer som om var dag var den sista...

http://nwt.se/sport/article1592011.ece

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar