I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 17 juli 2014

Hemma!

Varhelst jag sätter mina fötter har jag mina rötter. Det är nog en sanning med modifikation. Det är ingen överdrift att säga att hemma är där mina rötter har rotat sig som mest. Å andra sidan letar gärna mina fötter sina rötter någon annanstans, i en annan tid. Samtidigt som mina fötter gladeligen söker nya vägar och mål. Smultronställen att upptäcka, utforska och kanske återvända till. Men trots att borta kan vara till godo och riktigt bra är ändå hemma oslagbart och helt enkelt bara bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar