I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 6 juli 2014

Mer projekt!

I veckan som kommer är det dags att röja. Ja, det är det varje år och till och med flera gånger per år. Precis som alltid är intentionerna goda och förväntningarna höga. Nu ska det tömmas och iväg med. Oräkneliga lass till soptippen och Bra & Begagnat ska få drösvis med prylar att fylla sina hyllor med. Men, som alltid finns det ett men, först ska en del av prylarna återanvändas. Renoverad soffa och nygammalt bord kräver sin omgivning. Dotterns gamla loftsängsstege blev en fin hylla med ljus och örter. Två gamla väggamplar i metall fick ett hyllplan av en gammal drivvedsbräda från Sikeå. Det blev en hylla med plats för ljus och vackra stenar. På undersidan skruvades några gamla krokar i och där hänger nu kryddor och örter på tork. I högen, som är på väg till soptippen, hittade dottern en matta och jag en baden-badendyna och några stygn senare hade det blivit en sittpuff. En härlig helg med pyssel och pynt är till ända. I morgon väntar stora rensardagen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar