I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 20 juli 2014

Förunnat!

Jag samlar på vackra ord! I min samling finns snälla ord, magiska ord, uppmuntrande och ord som är ovanliga. Ord som är på väg att glömmas bort eller ord som känns gammeldags och från en annan tid. Det kan vara ord som smakar gott, låter lustiga eller bara är härliga på något sätt. Förunnat är ett sådant ord! Det ligger bra på tungan, har en underbar innebörd och minner om lycka. Att vara förunnad är som en livets gåva, en lyckokänsla som ger påfyllnad och kraft. Det är få förunnat kan kännas som ett förmätet uttryck men det är nog bara storheten i känslan man försöker beskriva. För mig är förunnat förknippat med mina barn och mina nära och kära. Att få rå om, dela upplevelser och behövas och få finnas. Förundrad slås jag av hur förunnad jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar