I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 12 juli 2014

Säkerhetskiss!

Ja, ni läste rätt! Det står faktiskt säkerhetskiss. Det är inte konstigare än det låter, eller det där blev lite fel. För det låter kanske aningen märkligt. Om jag förklarar känns det kanske igen. Säkerhetskiss är den där kissen extra man kissar innan man ska vidare och inte säkert vet när man stöter på en toalett igen. Det är ju ofta så att man blir aldrig så kissnödig som när ingen toalett finns att tillgå. Ändå vet vi ju alla att det inte funkar att kissa i förebyggande syfte, eller? Hursomhelst så kan en säkerhetskiss rekommenderas. Det är ju dumt att chansa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar