I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 22 juli 2014

Du är det finaste jag vet!

Obeskrivligt! Ja, egentligen finns det inga ord eller i alla fall är det svårt att få dem att räcka till. Kärlek, lycka, ömsesidighet, närhet, tillit, förtroende och respekt är några av orden som beskriver det vi har, du och jag. Du,  min allra käraste kickunge och jag, din lyckliga och oerhört stolta mamma. Vi har lovat varann tid, sommartid! Framförallt tid för varandra. Hur och med vad vi fyller tiden med är inte så viktigt, huvudsaken är att vi tar oss tid tillsammans. Vi kräver inget storvulet eller pretentiöst. Vi behöver bara oss och att stanna tid och rum ett slag. Och det var precis vad vi gjorde idag! Film till frukostbrickan och bara-varatid. Poolbad med samtal om småsaker, stora, djupa saker, ditt och datt. Middag för två och mera prat och framförallt tid. I morgon är en ny dag och vi fortsätter där denna dagen tog slut. Mer film, mer bad, mera samtal och det får ta den tid det tar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar