I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 24 juli 2014

Mitt i sommarlovet!

Juli månad och högsommaren är mitt i sin blomning. Allting stannar upp som om det är dags för siesta. Semester och allting skruvar ner tempot en aning, eller upp! Det beror hur man väljer att se det. Värmen slår hårt och skoningslöst till och för oss med tillgång till trädgård, luft, natur och bad är slaget som en strike eller hole-in-one. För en del är hettan mer som ett slag i solar plexus eller ett anfall. Nåja, ingen får ju riktigt klaga på värmen för den har ju äntligen kommit, den ljuva, varma och solbrända sommaren. Och vi behöver ju så väl de där solstrålarna som äntligen behagar ära oss med sin glans. En helt annan solstråle har förärat mig en sommarhälsning så här mitt i sommarlovet. Denna utmärkelse ska jag spara i hjärtat och i minnet. Tänk att få finnas med i en elevs tanke även på semestertrippen med familjen. Rörd, berörd och fantastiskt hänförd över äran och en innerlig glädje över att få ha varit med om denna elev och hans familj. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar