I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 24 juli 2014

Lycklig!

Jag är lycklig! Och nöjd! Nöjd med livet, tillfreds liksom. Valen har varit mina och jag skulle troligtvis inte göra några större ändringar om jag fick regissera om allt. Att jag är lycklig betyder inte att jag är bekymmerslös. Jag har mina "ups and downs" precis som de flesta andra. Livet har inte varit en raksträcka men dess kurvor har format mig till den jag är. Uppförsluten har gjort mig starkare och tack vare nerförsbackarna har jag hållit mig kvar med båda fötterna på jorden. Det jag har fått med mig genom livets resa har jag förpackat väl i min ryggsäck. När den blir för tung plockar jag ut det som tynger mest, vänder och vrider på det en stund och väl tillbaka i ryggsäcken har det lättat något. Jag har mitt att bära och jag vet att så många andra bär så mycket mer och jag är enormt tacksam över att få vara lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar