I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 4 september 2011

Världens bästaste!








Det som var tänkt att bli en helg för rekreation och nedvarvning blev aningen omvänt kan man säga. Äldsta sonen ska flytta till en ny lägenhet. Det låter ju kul kan man tänka. Och ja, det är det, JÄTTEKUL! Han har fått en jättefin lägenhet, granne med en av vännerna och den gamla lägenheten var bra sunkig. Hit är allt väl, såklart! Men, detta men, som nästan alltid dyker upp. Det ska ju flyttas grejer och framförallt så ska det flyttstädas och det är där som lilla mamma kommer in i bilden. Nu ska jag säga, i ärlighetens namn, att vännerna har ställt upp och det trots... Ja, mer behöver inte yppas. Lillasyster, lillebror och två riktiga vänner, jag och äldste sonen själv har tillsammans slitit svett. Dock har vi gjort det tillsammans och jag kan stolt säga att jag har de bästaste ungarna i världen. För jag räknar dem som mina allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar