I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 17 september 2011

Söfyld!


Feber, snuva och allmänt hängig kan det vara något en fredagkväll? Den är här höstens första förkylning! Tycker att den kunde ha väntat ett tag, eller till och med uteblivit, för jag har inte skickat någon inbjudan. Kroppen brinner mellan frysattackerna och huvudet är tungt som bly. Näsan är täppt och jag förstår att i morgon kommer den att rinna som värsta Niagara. Nåväl, familjen sluter upp och fixar och pysslar om. Då är det nästan värt lite feber, med betoning på lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar