I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 17 september 2011

Inget kalas utan kras!

I och för sig är det inte kalas idag utan det är bara förberedande för kalas. Det städas undan, dammas lite här och ordnas lite där. Putsandet varvas med pustande och stönande, nysningar och snorande men ska det vara kalas så ska det. Passar på att flytta om lite burkar med skönhetsprodukter som lovar en massa. Spegeln visar dock inget resultat fast skönt är det ändå. Omplaceringen sker på grund av att jag är lite rädd om det gamla handfatet som står där så fint på kommoden i badrummet. Det som då sker är precis det jag ville undvika, en tjusig burk med undergörande innehåll rasar rakt ner i det fina, gamla handfatet från Rörstrand och vips har jag lyckats slå bort två stora bitar. Moloket går jag till maken för att berätta det tragiska. Han rycker dock på axlarna och säger att det är bara att kasta, nu blir det bättre om plats. Själv tycker jag att det är synd på det gamla, vackra och ger det en chans att förgylla trädgårdsbänken tillsammans med de sista blommorna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar