I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

torsdag 15 september 2011

Adress Villervalla!

Papper hit och papper dit! Möte här och möte där! Ett snabbt beslut, ja, så gör vi! Lika snabbt, nej vi gör så här... Vem ville vad från början och vem bestämde var, hur, när? Apparaterna "fungerer icke" och pengarna är slut. Men vänta, här fanns en slant! De ska vara till något annat men kanske kan vi omfördela. Kopiera mindre, spar på pengar och på miljön. Köp inga läromedel, för det finns det inga pengar till. Trolla med knäna och lev upp till målen, fast bollarna får du hålla med själv. Håll i pekpinnen och räkna med kottar det är tidens melodi! Trots att kassan är skral och kraven är höga går vi till jobbet med lätta steg. Här får vi ändå något att bita i, för maten är god och mattanterna snälla. Aldrig är det tråkigt och utmaningarna är många, lönen inte värst men det vi ger, får vi tredubbelt igen.  Om jag ändå skulle välja är det just denna "Villervalla" som jag vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar