I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 3 oktober 2015

Pojkvän!

Familjen har gått och blivit med pojkvän. Ja, inte vi allihop utan dottern förstås. Inte för att det måste vara dottern som har en pojkvän utan att det faktiskt är just hon och inte hela familjen som har skaffat pojkvän. Skaffat är ju också ett underligt uttryck: "jag har skaffat ny bil! Jaha vilken sort! En opel..." "Skaffat pojkvän? Jaha vilken sort?" Hursomhelst så har familjen utökats med en mycket rar och trevlig pojk. Söt är han också för den delen och är gudomlig på att spela gitarr bland annat. Han ser på dottern med en blick som får Antarktis isar att smälta och även mitt hjärta. Dock har jag nagelfarit pojkvännen och undrande funderat om han inte har några dolda sidor, sprickor i fasaden men inte lyckats finna något att klaga på. Det är en fin, härlig kille som min dotter är mycket förtjust i och han i henne. Inget tvivel om saken och när jag överläste följande rad: "till den finaste flickan i världen" då klev han rakt in i svärmorshjärtat och där får han stanna så länge han vill.

1 kommentar: