I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 13 oktober 2015

Kollegor!

Det finns mycket vi bara tar för givet men också mycket vi är tacksamma för. Att ha mat för dagen tar de flesta av oss för givet, att ha en säng att sova i och tak över huvudet likaså. När det kommer till arbete är de flesta av oss tacksamma för att ha ett att gå till och få lön för. Att trivas är en förmån som inte är alla förunnat och kanske därför inget vi tar för givet. Jag har ett jobb som jag inte bara trivs med utan faktiskt känner lust att gå till. De arbetsdagar som känns tunga är lätt räknade för mig och det är en ynnest, jag vet. Oftast säger jag att det beror på eleverna, utan dem skulle jag gå hem men det är inte hela sanningen. Jag har fantastiska kollegor. Kollegor som bryr sig, som ställer upp och finns där när jag behöver. Idag fick jag känna just den där känslan av när kollegor sluter upp och aldrig är omöjliga när det har strulat till sig. Tänker att jag borde bli bättre på att säga till mina kollegor hur mycket jag uppskattar att de finns. Att dessutom ha en bästa vän som alltid finns och som dessutom är en fd kollega gör ju min dag än bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar