I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 23 juni 2015

Ut och in!

Varenda låda, hylla, skåp och pärm är ut-och invända och sorterade in i minsta detalj. Kastberget växer för varje rensad stund och det som göms i hörnen kommer fram i ljuset. Det dyker upp skatter från fornstora dagar vill jag lova. Eller vad sägs om blåstenciler med virkningsbeskrivningar och stickmönster med orange mönsterstickad tröja ala 70-tal. Broderiböcker och monogramhäften från tiden innan jag ens var påtänkt. Ja, den som spar han har. En del tyger känner jag igen från min egen skoltid och dammet har liksom kommit till på köpet. Nu väntar nya tider och jag riktigt längtar efter att dörren till den uppfräschade salen slås upp i augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar