I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

lördag 13 juni 2015

Min dotter!

Hon är inte bara snygg, hon är cool och fantastiskt fin. Och som om det inte är nog så är hon klok. Klok, omtänksam, hänsynsfull och vidsynt! Det är inte bara en vacker fasad utan där finns en insida som är full av kärlek och en och annan överraskning. Om och om igen visar hon på hur stark, modig och strålande hon är. Hon har alltid något gott att säga om alla och hon försöker alltid förstå även när andra sviktar. Aldrig tvekar hon att öppna sin famn för tröst eller ge en klapp på axeln, ja till och med en spark i ändan när så behövs. Hon är en vän att hålla i även när det är som mörkast, det har hon bevisat många gånger. När hon gör något går hon "all in". Nu senast intog hon inte bara scenen utan även publikens hjärtan. Ett strålande framträdande som bländade oss alla. Hon är min stjärna och min allra bästa vän och jag älskar henne till stjärnorna och tillbaks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar