I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

söndag 21 juni 2015

Trääligt!

Det är så j-a trääligt att klippa gräs! Mm jag kan bara hålla med. Dock är det träliga mest innan man klipper. När man väl klipper så är det inte mycket att tänka på utan det är bara att köra på. Kroppen får jobba och det är ändå rätt skönt. Men känslan efteråt är obeskrivlig. Doften av nyklippt gräs fyller näsborrarna till brädden och synen av den ansade trädgården är en lisa för själen. Tillfredsställelsen av att själv ha åstadkommit detta är fantastisk. Det är mer än en dubbel glädje i detta. Dels har jag tagit mig över tröskeln, dels har kroppen fått sitt och sist men kanske störst en känsla av förnöjsamhet som inträder efteråt. Och ändå är det lika, j-a trääligt nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar