I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 9 september 2014

Långa!

Väl i min bädd kan jag se tillbaka på den gångna dagen och känna en tillfredsställan över att få lägga den till handlingarna. Det finns inget ont att säga om den men det är ändå skönt att dagen är över. Vissa dagar kan inge en lätt känsla av bergsklättring och andra flyter liksom bara på. Kanske är det de tunga dagarna som sätter mest spår men visst minns vi det roliga och mysiga mest. Oavsett behöver kroppen få sin vila efter långa dagar. Då uppskattar jag att få lägga ner huvudet och låta sömnen ge lisa åt själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar