I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

måndag 9 juli 2012

Varat i 28 år och ska vara resten med!

Tiden rinner som sanden i ett timglas. Det är som att köra på motorväg i högsta hastighet. Ändå försöker jag njuta av varje stund och av vinden som viner i håret. Bara för att klockan tickar betyder det inte att livet glider ur ens händer. När vi har sommaren i vår famn måste vi se till att njuta av tillfället som ges. För sommaren själv är som en sommarförälskelse. Den är ljuvligt flirtig, lekande, spännande och helt enkelt lite galen. Inget är bestämt, det blir som det kommer och man vet att när hösten anländer är det troligtvis över. Precis som sommaren. Ingen vet riktigt hur den blir, den leker med oss, med tiden och framförallt vädret. Vi älskar den när solen värmer oss och när skuggan eller doppet svalkar oss. Däremot irriteras vi över alla kryp och knott som besvärar oss. Det är också svårt att styra sommaren, den blir som den blir. Vädret har sina makter och tiden den rinner iväg. Gemensamt är de fina minnen som ges. Jag är förälskad i sommaren och den kärleken är för evigt precis som min sommarförälskelse som varat i 28 år och ska vara resten med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar