I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

fredag 3 maj 2019

Förändringens vindar!

Våren är här även om snön gäckar oss och aprilvädret smittar vidare till maj. Sol, regn, snö och hagel om vartannat. Den blå skyn skymtar mellan mörka moln och det slår mig att det är precis som livet. Ljus och mörker i en salig röra. Just nu är det mesta en röra även om den inte bara är av ondo. Vårvindarna som viner uppe i trädtopparna viskar om förändringar och en del är till det bättre och andra får grunden att vibrera. Vissa saker vet en med säkerhet att de kommer förr eller senare, andra slår ner som en bomb och lämnar ett virrvarr av tankar och frågetecken. En del dörrar stängs och andra öppnas och tröskeln är där för att klivas över. Ibland påverkar vi inte förändringen men kanske är den det som krävs för att beslut ska fattas som kanske borde fattats för länge sedan. Vad som än händer, vart jag mig än vänder så finns där människor som alltid förblir mina nära och kära och de finns där oavsett. När mina blickar återigen lyfter mot skyn så är där mest ljust och blått, ett tecken om att våren är här för att stanna...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar