I ett skede när alla tankar virvlar runt som löv i en höstvind, känner jag ett behov av att låta en del ta form i ord. Vad kan vara bättre än att pränta ner dem på denna blogg, med hjälp av tangenterna. Min vardag, mina innersta tankar, mina ytliga funderingar kan, för en gångs skull, få ett utrymme alldeles för sig själva.

Hur många?

tisdag 28 maj 2019

Intryck och avtryck!

Det är i möten vi växer, utvecklas, förändras och får syn på oss själva i samspel med andra. Ibland kan de vara svåra, obekväma nästintill obehagliga och definitivt inte givande men ändå gör de nånting med oss. Och ibland är det som om dessa möten är en pusselbit som man letat efter, nånting som fyller ett hål där man inte ens visste att det fanns ett och för alltid skapar ett avtryck i en. Att vara en del i nånting som bara händer, ett möte som inte är förutbestämt eller planerat utan bara uppstår som i magi. Efter en lång dag av diskussioner, reflektioner och analyserande lägger vi jobbet åt sidan, äter en god middag och möts. Vi sitter kring ett bord och delar med oss av varandra på ett sätt som visar på tillit och förtroende. Åldern har ingen betydelse, vi är olika både till personlighet och profession men detta möte förenar oss och också det faktum att vi är kvinnor. Stämningen är härligt generös och uppsluppen och helt utan prestige. En fantastisk kväll med fantastiska kvinnor som gjort intryck och avtryck som jag kommer att bära med mig - länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar